søndag 17. januar 2016

Om meg

Hei, og velkommen til bloggen min.
Jeg fant ut at det var på høy tid å opprette en blogg etter at jeg har jobba som forfatter i aller vesentligste del av mitt liv. I mitt virke har jeg skrevet mange ulike tekster fordi jeg har mye å uttrykke på mange ulike måter. Det har tatt lang tid å komme til erkjennelsen av at jeg aksepterer meg selv som blogg-forfatter. Jeg måtte overvinne et par fordommer i den prosessen.



Vel - på tide å introdusere meg selv!
Jeg heter Lars Viktor Brusand. Som navnet indikerer, er jeg fra Jæren. Født 16. desember 1970.
Jeg livnærer meg altså av det skrevne ord.
Min sivilstatus er enslig og skilt. To flotte barn (en gutt og ei jente) som jeg skapte sammen med ei fantastisk dame fra Algerie.
Jeg bærer preg av min strenge, pietistiske oppvekst på Jæren, og definerer meg som religiøs (fortrinnsvis kristen).
Jeg har også to søstre (ei yngre og ei eldre), samt en stebror. Sistnevnte er en fremragende kunstner, mens den yngste søstera mi er den sarte, engasjerte akademikeren og storesøstera mi er den bestemte, men usikre karrierekvinna (som har flytta fra by og land).
I tillegg har jeg to fortreffelige venner, nemlig Walter Anda Mattingsdal (barnsdomsvenn) og David Bowitz (min forlegger).

Jeg har til hensikt å føre ei kritisk tone i denne bloggen, og akter å utfordre det jeg anser for å være fastgrodde tanker og holdninger hos folk. Grunnen til dette, er at jeg selv har måttet utfordre disse fastlåste størrelsene fordi det har oppstått større brudd i livet mitt. Dette har gjort at mine faste forankringer og min trygghet har blitt satt på prøve, og at jeg har blitt tvunget til å definere dette helt på nytt og fra bunn igjen. En krevende prosess, som jeg mener at alle bør gjennomgå og som jeg unner alle å gjennomgå.


Enn så lenge -
LVB.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar